KeyDance.org - חיזוק שרירים


חיזוק שרירים - מה זה בדיוק אומר?


מאת אייל שמש
 
לעיתים קרובות אני שומע ממטופלים שלי ומאנשים שיוצא לי לפגוש: "אני צריך לחזק את השרירים שלי".
חיזוק השרירים כבר הפך למיתוס. מה זה אומר, לחזק את השרירים? רבים אומרים את זה בלי להבין מה צריך לעשות.
 מאמר זה בא לשפוך אור ולתת בהירות בכל הנוגע לחיזוק השרירים
 
בואו נתחיל מההתחלה
מה זה אומר: לחזק שריר?

 
השריר הוא דבר חי. הוא מורכב מהמוני תאים, והוא עובר באופן מתמיד תהליך של בקרה, פירוק ובניה.
תהליך חכם זה מאפשר לשריר להתאים עצמו לצרכים שלנו בכל שלב ושלב בחיים.
מה שמפעיל את הפירוק והבניה של השרירים (וגם של העצמות) הוא העומס המכאני המופעל עליהם
או במילים אחרות-השריר יתחזק בהתאם לאופן, העומס והכיוון שבו אנחנו מפעילים אותו.
 
חיזוק השרירים הוא מטבע, ולו שתי פנים.
וכשם שהשריר מתחזק כשמפעילים אותו, הוא גם מתנוון כשמפסיקים להפעיל אותו
לכן, מי שמחזק שרירים באופן מלאכותי, ע"י משקולות, נידון למעשה להשתעבד לעניין...
כי אם הוא יפסיק, המצב יחזור לקדמותו.

 
כל פעילות שנעשה תחזק את השרירים המשתתפים בה. מלחתוך סלט ועד לטפס על עצים. עלינו להבין אילו שרירים אנחנו רוצים לחזק.
שרירים שאנחנו מחזקים באופן מלאכותי, לעיתים קרובות לא קשורים לפעילות היומיומית שלנו ולכן לא משרתים אותנו בתנועתיות שלנו.
השרירים שכדאי לנו להפעיל ולחזק, הם אותם שרירים שאנו צריכים ומשתמשים ליציבה ולתנועה בחיי היומיום.
איך מחזקים אותם? פשוט על ידי תנועה ופעילות נכונה, מה הכוונה?
מוסכם וידוע שהליכה היא פעילות נפלאה לגוף. אך אפשר ללכת במספר אופנים, אם הולכים "לא נכון", גורמים לעומסים בלתי רוציים בחלקים בגוף. למשל, אם אנו הולכים עם צאוור מקוצר, כל דריכה תגרום לזעזוע במקום.
מובן שעדיף ללכת "לא נכון", על פני לא ללכת כלל.
ובכל זאת, אם הולכים "נכון",  - צאוור ארוך ומשוחרר, כתפיים חופשיות ומשוחררות, ידיים חופשיות ורפויות שמעסות את בית החזה בכל נפנוף, ישבן שמתנדנד לו מצד לצד בשמחה... או אז ההליכה הופכת להיות התרגול היומי שצריך כדי לנוע ולהשתחרר.
תסמכו על הגוף שהשרירים הנכונים יתחזקו, שרירים אלו יעזרו לכם גם כשאתם עומדים במטבח או מחכים לאוטובוס.
 
לסיכום, באופן כללי, המחשבה לא צריכה להיות על חיזוק שרירים אלא על לספק לגוף תנועתיות נכונה (גם לספק תנועתיות,וגם שתהיה נכונה). וכתוצאה מכך, השרירים כבר יתחזקו.
 
והבסיס לתנועתיות נכונה, הוא כפי שמתואר באמנויות הלחימה מכל העולם, ביוגה, בקי דאנס, בפילטיס ועוד.
בקצרה-התנועה נובעת ממרכז הגוף (צ'אקרה שניה,הארה,הדן טיאן התחתון),
מאזור זה ומטה - פלג גוף תחתון, יורד ומשתרש לאדמה
מאזור זה ומעלה- פלג גוף עליון , חופשי וצומח למעלה
 
בהצלחה  :)
קי דאנס ישראל  054-5535022 דוא"ל. info@keydance.co.il | חפשו אותנו ב-
לייבסיטי - בניית אתרים